Μονωτικα

Μονωτικα

Ο χώρος του αυτοκινήτου είναι εγγενώς ξένος και ιδιαιτέρως αφιλόξενος για τη μουσική αναπαραγωγή, παρουσιάζοντας κάθε άλλο παρά ιδανικές συνθήκες. Ο ρόλος της ηχομόνωσης στο χώρου του car-audio έχει δύο βασικές πτυχές. Πρώτον, να κρατήσει τους εξωτερικούς θορύβους μακρυά από την καμπίνα επιβατών και δεύτερον, να βελτιστοποιήσει τις συνθήκες μουσικής αναπαραγωγής εντός οχήματος.

Όσον αφορά την πρώτη χρήση της μόνωσης, η σκοπιμότητά της είναι προφανής: όσο περισσότεροι εξωτερικοί θόρυβοι μένουν έξω από την καμπίνα, τόσο περισσότερο αυξάνεται η μουσική απόλαυση στο εσωτερικό.

Όσον αφορά τη σκοπιμότητα της μόνωσης στο εσωτερικό της καμπίνας, δυστυχώς επικρατεί μια σύγχυση, καθώς ως «μόνωση» περιγράφονται πολλές έννοιες με πολλαπλούς σκοπούς.

Επιχειρώντας μια κατηγοριοποίηση των εννοιών που αφορούν τη μόνωση στο εσωτερικό της καμπίνας, θα μπορούσαμε να αναφέρουμε τις ακόλουθες τέσσερις, βασικές κατευθύνσεις:

-          Ενίσχυση/ αδρανοποίηση

-          Απόσβεση κραδασμών/συντονισμών

-          Ηχοαπόσβεση/ηχοαπορρόφηση

-          Αποσύνδεση/απόσβεση επαφών

 Ενίσχυση/ αδρανοποίηση

Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν περιπτώσεις κατά τις οποίες επιθυμούμε τη μηχανική ενίσχυση επιφανειών, είτε για να αυξήσουμε την ακαμψία τους, είτε για να υποκαταστήσουμε την απούσα δομή σε σημεία του αμαξώματος. Άρα, σε αυτή την κατηγορία μπορεί συμπεριληφθεί η ενίσχυση με ειδικά μονωτικά αλουμινόφυλλα διαφόρων μεταλλικών επιφανειών τους αμαξώματος, αλλά και των εσωτερικών επενδύσεων ή πλαστικών μερών, καθώς και η σφράγιση οπών πχ στο μεσοδιάφραγμα των πορτών.

Απόσβεση κραδασμών/συντονισμών

Πρόκειται για την ηχητική «νέκρωση» μεταλλικών και πλαστικών επιφανειών με τη χρήση κατάλληλων μονωτικών υλικών με αυξημένες ικανότητες απόσβεσης.  Σκοπός η μείωση των ανεπιθύμητων δομικών κραδασμών, συντονισμών και κλυδωνισμών και θορύβων τόσο από το εξωτερικό, όσο και από το εσωτερικό του οχήματος, προερχόμενων τόσο από την κύλιση του οχήματος και τη λειτουργία του κινητήρα, όσο και από την ακουστική πίεση που δημιουργεί το ηχοσύστημα.

Ηχοαπόσβεση/ηχοαπορρόφηση

Ίσως η κλασικότερη μορφή μόνωσης. Σε αυτή την περίπτωση, προσπαθούμε να αποσβέσουμε τα στάσιμα κύματα, αλλά και πάσης φύσεως δευτερογενείς παλμικές αναταράξεις με την εφαρμογή ειδικών, ηχοαπορροφητικών υλικών σε σημεία, όπως πίσω από ηχεία και μέσα σε οποιασδήποτε μορφής καμπίνες (π.χ. μεταξύ μεσοδιαφράγματος και επένδυσης της πόρτας). Με αυτόν τον τρόπο, προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις, ώστε το εκάστοτε παλινδρομικό ηχείο μας να αποδώσει τα μέγιστα.

Αποσύνδεση/απόσβεση επαφών

Πολύ σημαντικός παράγοντας σε κάθε είδους όχημα είναι η αποσύνδεση/μηχανική απομόνωση και απόσβεση των θορύβων που παράγονται από την μεταξύ τους επαφή διαφόρων επιφανειών εντός του οχήματος (μέταλλο με μέταλλο, μέταλλο με πλαστικό, πλαστικό με πλαστικό ή με οποιοδήποτε άλλο υλικό). Με αυτό τον τρόπο, προσπαθούμε να απαλλαγούμε από θορύβους και ηχητικές οχλήσεις που δημιουργούνται είτε από την κύλιση του οχήματος και τη λειτουργία του κινητήρα, είτε από τις επιπτώσεις των ακουστικών κυμάτων του ίδιου του ηχοσυστήματος πάνω στα επιμέρους τμήματα του αμαξώματος.

                Η στοχευμένη και συνδυαστική χρήση των διάφορων υλικών ηχομόνωσης προσφέρει τα καλύτερα αποτελέσματα, επιτυγχάνοντας πολλαπλά οφέλη: μείωση εξωτερικών θορύβων, μείωση εσωτερικών θορύβων και δημιουργία ιδανικών συνθηκών, έτσι ώστε τα ηχεία μας να μας προσφέρουν τα καλύτερα, τόσο ως προς τις στάθμες ακουστικής πίεσης, όσο και ως προς τη μεγιστοποίηση της ηχητικής απόδοσής τους. 

Εμφάνιση:
Ταξινόμηση:

AERO-Wave

AERO-WaveAERO-WaveΑφρώδες ελαστικό υλικό με μοναδικό σχήμα κύματος που διαθέτει κολλώδη πίσω πλευρ..

13,52€ Χωρίς ΦΠΑ: 10,90€

AERO BUTYL

Υλικό απόσβεσης αποτελούμενο από βουτύλιο με λεπτή επίστρωση αλουμινίου. Σχεδιασμένο για την ηχοαπό..

16,49€ Χωρίς ΦΠΑ: 13,30€

Aero Foam

AERO-FoamΤραχύ, αφρώδες υλικό απορρόφησης με μια κολλώδη πίσω πλευρά, το οποίο έχει πάχος 5 χιλιοσ..

8,49€ Χωρίς ΦΠΑ: 6,85€